Direktlänk till inlägg 10 december 2009

sömnlös

Av Vanja - 10 december 2009 08:33

Har inte sovit en blund inatt pga oron över f-kassans nya regler, eller snarare regeringens nya lagar, att behöva sitta och vara konstant orolig, rädd att telefonen ska ringa, orolig vad som kommer med posten...

Nä fy fan va detta är jobbigt. Är så fruktansvärt rädd, och det nätverk jag skulle ha haft runt mig existerar inte, jag har blivit sviken igen, vet inte hur många ggr jag försökt att återhämta mig från alla svikna löften från vården och försäkringskassan.

Jag bara undrar vad som händer med dom som aldrig tillhört A-kassan, som inte har ngn utbildning .. ska vi åxå sättas på af  kurs trots total brist på arbetslivs erfarenheter, jag valde inte att bli sjuk när jag var 14år, jag vaknade inte upp och tänkte att det är långtids sjukskriven jag vill bli när jag blir stor!

Jag har inte valt att må som jag gör, har gjort allt sjukvården bett mig om och det har bara blivit värre, speciellt de senaste tre åren efter att ha förlorat den enda familj jag hade då min mor gick bort 54år gamal i hjärncancer , jag har aldrig känt mig så liten som nu, aldrig varit så orolig för hur dagen kommer sluta.

Men en historik av suicid försök är jag rädd att dom tankarna kommer tillbaka. Jag har kontaktat psyk och fått till svar att jag sitter på en tre månaders väntetids lista för en läkar tid, jag tror nästan jag är lika rädd när det gäller psyk, då jag har extrema och hemska minnen av hur jag blivit behandlad innan, sist jag sökte hjälp efter min mors död fick jag till svar att -ingen terapi eller samtalskontakt om du inte äter mediciner, så jag fick välja mellan att blokera mina kännslor och få tala med ngn, eller klara av min sorg i ensamhet utan stöd, jag valde det senare alternativet, tänkte inte bli medicinerad mot sorgarbete, det slutade illa.. Och nu sitter jag här och rädslan hopar sig ångesten kryper sig på mig, vad ska jag göra vem ska hjälpa mig att hjälpa mig själv när jag inte klarar det själv, jag bara undrar hur den här dagen slutar och hur imorgon börjar och i sånna fall var?

/V

 
 
linda-li

linda-li

10 december 2009 09:02

Inte kul:( Vi får hoppas på en ny regering nästa år, till att börja med. Hoppas att det ordnar sig för dig:)

http://linda-li.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vanja - 10 december 2009 02:52

FRU REINFELDT VAD HAR DU I DINA TANKAR SKULLE INTE DU SKÖTA VÅRDEN MED SILKES HANSKAR? UNDRAR VAD SOM HÄNDE MEN VÅRDEN SEDAN DU TOG ÖVER DEN BLEV VISST LIKA ÖDE SOM NÄR FÅGLARNA FLUGIT SÖDER INGEN HJÄLP FINNS OAVSETT VILKEN SORTS ...

Av Vanja - 10 december 2009 02:48

DOM GAMMLA DOM SLITNA DOM TRASIGA ORD SOM TALAS FRÅN FOLKET SOM NI VALDE ORDEN SOM EKAR OM OCH OM IGEN HUR FATTIGA BLIR FATTIGARE NÄR VÅR REINFELD LEKER SNÄLL SNÄLL MOT DE RIKA SOM ALLTING REDAN HAR OND MOT DOM ARBETSLÖSA OCH ENSAMA MED BAR...

Av Vanja - 10 december 2009 02:34

Det skulle bli bättre, det skulle gå framåt.. det blev bättre, det gick framåt... Men varför kunde det inte fortsätta? varför drogs mattan undan under mig? Varför fick jag inte fortsätta vara lycklig... Har hört att man gör sina val, men jag valde in...

Av Vanja - 10 december 2009 02:01

Jag blir så frustrerad av hur det talas om att ALLA ska/kan jobba , jag är kroniskt sjuk, har inte den möjlighet att ta/få ngt jobb, ingen som skulle anställa mig eftersom jag varit sjuk sedan jag var 14år hur skulle jag vara attraktiv på arbetsmarkn...

Av Vanja - 10 december 2008 11:00

För ett par dagar sedan var jag i Huddinge centrum för att gå på apoteket, jag hade tidigare under dagen suttit och tyckt synd om mig själv. Hur fattig jag är hur fula kläder jag har och att jag inte har råd med några nya. Visst har man rätt att tyck...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards