Direktlänk till inlägg 10 december 2009

man har alltid ett val säger dom

Av Vanja - 10 december 2009 02:34

Det skulle bli bättre, det skulle gå framåt..
det blev bättre, det gick framåt...
Men varför kunde det inte fortsätta? varför drogs mattan undan under mig?
Varför fick jag inte fortsätta vara lycklig...

Har hört att man gör sina val, men jag valde inte att det skulle bli så, valde inte alla motgångar
så varför säger alla att man alltid har ett val?
Vilket av allt detta var mitt val, jag har inte valt olycka eller förluster...
Varför är det då just det som kommer min väg, oväntade saker jag aldrig valde,
Jag hade inte alltid ett val, jag hade aldrig valt detta om jag vetat...
Antar att det är dags att försöka hitta DET valet, som lurar alla ofrivilliga val som kommer i vägen!
Men är det då rätt val? Hur ska jag veta....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vanja - 10 december 2009 08:33

Har inte sovit en blund inatt pga oron över f-kassans nya regler, eller snarare regeringens nya lagar, att behöva sitta och vara konstant orolig, rädd att telefonen ska ringa, orolig vad som kommer med posten... Nä fy fan va detta är jobbigt. Är så...

Av Vanja - 10 december 2009 02:52

FRU REINFELDT VAD HAR DU I DINA TANKAR SKULLE INTE DU SKÖTA VÅRDEN MED SILKES HANSKAR? UNDRAR VAD SOM HÄNDE MEN VÅRDEN SEDAN DU TOG ÖVER DEN BLEV VISST LIKA ÖDE SOM NÄR FÅGLARNA FLUGIT SÖDER INGEN HJÄLP FINNS OAVSETT VILKEN SORTS ...

Av Vanja - 10 december 2009 02:48

DOM GAMMLA DOM SLITNA DOM TRASIGA ORD SOM TALAS FRÅN FOLKET SOM NI VALDE ORDEN SOM EKAR OM OCH OM IGEN HUR FATTIGA BLIR FATTIGARE NÄR VÅR REINFELD LEKER SNÄLL SNÄLL MOT DE RIKA SOM ALLTING REDAN HAR OND MOT DOM ARBETSLÖSA OCH ENSAMA MED BAR...

Av Vanja - 10 december 2009 02:01

Jag blir så frustrerad av hur det talas om att ALLA ska/kan jobba , jag är kroniskt sjuk, har inte den möjlighet att ta/få ngt jobb, ingen som skulle anställa mig eftersom jag varit sjuk sedan jag var 14år hur skulle jag vara attraktiv på arbetsmarkn...

Av Vanja - 10 december 2008 11:00

För ett par dagar sedan var jag i Huddinge centrum för att gå på apoteket, jag hade tidigare under dagen suttit och tyckt synd om mig själv. Hur fattig jag är hur fula kläder jag har och att jag inte har råd med några nya. Visst har man rätt att tyck...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards